منتدى سندريلا البحر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى اكثر من رائع

أحدث الصورالتسجيلدخولالرئيسية

موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
yassin

yassin

ذكر

موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 8:26 pm

انهارده ياجماعه جايب موضوع بلنسبه ليا هام وشغل فجاءه تفكيرى وهو بيكمل موضوع ضى عن التضحيه فى الحب بس مش اى حب حب فترة الخطوبه الى اى مدى ممكن يصل زللك الحب سؤالى وهو
هل ممكن ان يصل الى شبه الزواج لكن دون الوصول لدرجة الحرج فى الحب اى ممارسة الحب دون الزواج حد فهمنى؟؟
ضى القمر

ضى القمر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 8:46 pm

سؤالك مهم فعلا يا ياسين

المشكله ان فتره الخطوبه دى المخطوبين بيفتكروا انهم خلاص كل شئ مباح ليهم
عشان كده كل ما تكون فتره الخطوبه قصيره بتكون احسن لانها كل ما بتطول المشاكل بتكتر
وبيحصل زى ما بتقول يا ياسين ان العلاقه ما بينهم بتوصل لشبه الزواج وطبعا اكيد ده شئ غلط حتى لو كانوا مخطوبين لان الخطوبه مش بتساوى الزواج الكلام ده بيكون مباح لما يكون فيه كتب كتاب
ومهما كانت درجه الحب اللى مابينهم لازم الانسان يحافظ على اللى معاه لان لما هيحبها هيخاف عليها ويحترمها

ياريت اكون قدرت افهم قصدك من سؤالك ده ولو انا سؤالك مش وصلى صح ياريت توضحه اكتر عشان اقول رأى بطريقه صح
yassin

yassin

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 8:51 pm

لا فهمتينى صح بس فى حاجه اسمها غصب عن الانسان فيه انسان يقدر يحافظ عليها بس فى نفس الوقت مش يحرمها من الحب وبعدين متنيش ان فى ظروف بتخلى الانسان يوصل للتاخير غصب عنها كلنا شباب وعارفين ظروفنا وظروف بلدنا الجميله مش كده ولا ايه لو الشاب يقدر يتجوز من بكره مش هيتاخر بس هى الظروف الى بتخليه يحدد مثلا سنه ويتجوز بعد اتنين كلامى صح ولا غلط
ضى القمر

ضى القمر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 9:00 pm

صح ومش صح فى نفس الوقت
انت بتقول
(غصب عن الانسان فيه انسان يقدر يحافظ عليها بس فى نفس الوقت مش يحرمها من الحب )

هو الحب معناه ايه الحب معانيه كتيره اوى هيحرمها من حبه ازاى لوخاف عليها يبقى بيحبها لو ضحى عشان سعادتها يبقى بيحبها وعد بقى حاجات كتير
ومش معنى ان حبيبى مش بيعمل معايا كذا وكذا يبقى مش بيحبنى لا يبقى بيحترمنى وبيقدرنى وبيخاف عليا

وممكن زى ما بتقول غصب عن الواحد بس فى حاجات ممكن تساعدك انك تكون اقوى ومش تبقى غصب عنك

ياناس الحب اسمى من اى حاجه انا فى رأى الحب التانى اللى تقصده يا ياسين بيكون فى اخر معانى الحب ويظهر فى وقته وزى ما ربنا حدده وخصصه فى اطار الزواج
yassin

yassin

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 9:05 pm

الحب تفتكرى كام شاب وفتاه فى بلدنا بتفكر فى الحب بطرقه الزواج اى بنت بتقولك انا عاوزه اتجوز تفتكرى بس عشان تخرج وتقول انها مخطوبه وانها بتحب وانو بيحبها ويغير عليها ياجماعه خلينا صرحه وواقعيين اكتر الحب مش ورقه وقلم مش رومانسيه بكلمات جميل الحب احساس لازم يوصل صح وانا مش بقول اننا نغضب ربنا بس فى نفس الوقت الانسان بيحتاج حاجات تخليه يستحمل الزل والتعب الى بيشوفه فى بيته وفى شغله بعيد عنها فكرى بواقعيه شويه ضى وبصى للموضوع من نحيه حياتنا مش من ناحية الكتب وان الله مع الصابريين انا متابع الموضوع ياجماعه وبتمنى المشاركه برايكم موضوع بجد مهم جدااااااااا
yassin

yassin

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 04, 2008 4:21 am

انا اسف ياجماعه الموضوع وقف وقفلت باب الماناقشه فيه ومش هتابعه واتكلم فيه تانى ومشكوريين جداااا للمتابعه من اخوكم ياسين انا مقتنع براى ومش هغيره لانى وبصراحه صريح مع نفسى قدام ربنا وعارف وبتكلم من خلال تجربه واقسم ب الله على ما ااقول شكرااااااااااااااااااا
ضى القمر

ضى القمر

انثى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالخميس يونيو 05, 2008 3:04 pm

بناءأً على طلبك يا ياسين الموضوع هيتقفل

بس انت مش استنيت تسمع باقى أراء الاعضاء
سندريلا
Admin
سندريلا

انثى
العمل/الترفيه : القراءة
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالجمعة يونيو 06, 2008 8:28 am

عندك حق يا ضى المفروض الموضوع ده يتفتح تانى
وانا اللى هفتحه المرة ديه يا ياسين
https://sendrela-elb7r.mam9.com
سندريلا
Admin
سندريلا

انثى
العمل/الترفيه : القراءة
المزاج : عادى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟   موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟ I_icon_minitimeالسبت يونيو 14, 2008 7:53 pm

بعد اذنك يا ياسين انا فتحت الموضوع علشان محتاجة ان باقى الاعضاء تقول رايها
https://sendrela-elb7r.mam9.com

موضوع مهم جداااا ادخل وقول رايك يهمنى؟؟؟؟؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-